Po świętach znowu przybyło parę kilo, a diety odchudzające na ciebie nie działają? 10 powodów

23.04.2017 16:42
Zaszaleć w święta to nie grzech i zazwyczaj to nie dwa szalone dni są przyczyną nadwagi i otyłości

Zaszaleć w święta to nie grzech i zazwyczaj to nie dwa szalone dni są przyczyną nadwagi i otyłości Sandra Cohen-Rose and Colin Rose, https://www.flickr.com/photos/73416633@N00/, (CC BY 2.0)

Testowałeś już tyle diet, że aż trudno policzyć. Znajomi twierdzą, że masz obsesję na punkcie odchudzania. A waga? Ani drgnie! Możliwe, że przyczyna jest banalna. Trzeba tylko ją odkryć...
Zmotywowany do odchudzania? To za mało! Co wiesz o nadwadze i otyłości? Trudny quiz
1/10Efekt jo-jo to:
Komentarze (12)
Po świętach znowu przybyło parę kilo, a diety odchudzające na ciebie nie działają? 10 powodów
Zaloguj się
  • shipa

    Oceniono 5 razy 3

    Poza takim drobiazgiem: kiedy nie ma jedzenia dostepnego bez ograniczen- nie ma ( nie bylo) ludzi otylych.

    Nie zmienilo nam sie nam w ciagu, dajmy na to: ostatnich 40 lat, DNA i nie pojawily sie nagle ,,geny otylosci", nie zaczelismy ,,nagle i niespodziewanie" chorowac na wszystkie choroby zwiazane z pojawieniem sie otylosci. Zmienilismy sposob ( i ilosc) jedzenia.

    Jedynym czynnikiem zmiennym jest rodzaj i ilosc zywnosci. Zadna dieta nie pomoze, jesli jest jedynie tymczasowym rozwiazaniem.

  • syl.k

    Oceniono 4 razy 2

    jako wieczny grubas mówię NIE MA SKUTECZNEJ DŁUGOTRWAŁEJ DIETY.
    Okazało się, że mam insulinooporność. Szkoda, że muszę czytać opracowania medyczne sprowadzane z USA, żeby dowiedzieć się na temat tej choroby. Niestety nasi lekarze, a tym bardziej dietetycy nie mają zielonego pojęcia na temat insulinooporności (polecam grupę o tej nazwie na fejsie).
    Najśmieszniejsze jest to, że ćwicząc regularnie aerobik i ograniczając posiłki a w nich kalorie - przez rok utyłam 4 kg. Można się załamać, co? Po 15 latach ciągłych diet, ćwiczeń - poprosiłam andokrynologa o skierowanie na zestaw badań potwierdzających lub wykluczających insulinooporność (sam nie wiedział co to jest). No i wyszło czarno na białym. INSULINOOPORNOŚĆ...... a więc..... sport mogę uprawiać ale nie każdy (siłownia czy bieganie wykluczone), chodzi o to aby nie powodować zbyt dużego wyrzutu kortyzolu i insuliny. Ponadto dieta bezglutenowa. Ograniczyłam tłuszcz (chociaż jest wskazany przy tej chorobie), cukru zero, odżywiam się regularnie (wskazanie co 3-4 h), dieta urozmaicona. Ponadto owoce tylko rano.

  • lech2011

    Oceniono 1 raz -1

    bla, bla, bla.
    I tak można pisać w nieskończoność o tych dietach.

  • jacek.boczkowski

    Oceniono 20 razy -12

    Najprościej ograniczyć ilość spożywanych kalorii. Można np. nie smarować chleba tłuszczem, zamiast jajecznicy z 2 jaj jeść jedno ugotowane itp. A najważniejsze: NIE ROZPYCHAĆ ŻOŁĄDKA. A więc wszystkie posiłki o tej samej objętości, mogą być 2 - śniadanie i obiadokolacja. W południe kawa i coś słodkiego a na kolację owoc lub szklanka mleka albo jedno i drugie. Ci, którzy jedzą obfite dwudaniowe obiady są zawsze głodni bo żołądek domaga się wypełnienia. Dobrze jeść mięso tylko raz dziennie i nie codziennie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX