Znakomite koktajle - nie tylko 廝鏚這 orze德ienia

Dobrze sch這dzone, pe軟e zdrowia, na pewno sprawdz si w gor帷e dni. Zarazem, w zale積o軼i od sk豉dnik闚, pomog si zrelaksowa, b康 zregenerowa, pobudz, wzmocni odporno嗆. Poznaj nasze cztery propozycje - moc dobrej energii.
Truskawki wzmacniaj odporno嗆, dostarczaj帷 mn鏀two witaminy C. Uchodz tak瞠 za afrodyzjak i znakomity kosmetyk Truskawki wzmacniaj odporno嗆, dostarczaj帷 mn鏀two witaminy C. Uchodz tak瞠 za afrodyzjak i znakomity kosmetyk Shutterstock

Wzmocnij odporno嗆 truskawkami z kiwi

Szukasz diety odpowiedniej dla Ciebie? Sprawd te ksi捫ki >>

Truskawki, kiwi, gruszki, jogurt naturalny - to sk豉dniki koktajlu-pewniaka dla odporno軼i. Proporcje? Po prostu tak, jak lubisz, ale na p馧 szklanki jogurtu optymalna dawka to: szklanka truskawek, jedna gruszka i kiwi. Truskawki mo瞠sz lekko zmrozi: nie strac zbyt du穎 warto軼i od篡wczych, a zarazem pozwol na szybkie och這dzenie w upa. Ostro積o嗆 musz jednak zachowa ci, kt鏎zy maj wra磧iwe gard豉.

Dlaczego to jest dobre?

Truskawki i inne dodatki w tym koktajlu maj na celu dostarczenie wzmacniaj帷ej uk豉d immunologiczny witaminy C. Na nic jednak si zda, je郵i ostre wych這dzenie gard豉 spowoduje chwilowe zachwianie termoregulacji, w jej wyniku spadek odporno軼i i przebudzenie "u酥ionych" mikrob闚.

Truskawki z kiwi i gruszkami (gruszki niekonieczne, ale poprawiaj smak, a zarazem dodaj jeszcze cennej witaminy w koktajlu) zmiksuj w blenderze wraz z jogurtem naturalnym. Pami皻aj, 瞠 to one zapewni zastrzyk dobrych bakterii probiotycznych, kt鏎ych nie ma w s這dkim mleku. Probiotyki dbaj o nasze jelita, a to w nich znajduje si centrum zarz康zania odporno軼i.

Zdrowie na Facebooku

Czytaj tak瞠:

Truskawki czas

Wzmacniaj odporno嗆 z przyjemno軼i

Angina w 鈔odku lata?

Zdj璚ie Concept LO 7030 Zdj璚ie Zelmer 478.2A Zdj璚ie PHILIPS HR 1840/80
Concept LO 7030 Zelmer 478.2A PHILIPS HR 1840/80
dane dostarcza:
Pod wzgl璠em walor闚 zdrowotnych trudno znale潭 lepsze owoce od jag鏚 Pod wzgl璠em walor闚 zdrowotnych trudno znale潭 lepsze owoce od jag鏚 Shutterstock

Zregeneruj si造 z jagodami i bananem

Jagody mo瞠sz mocno sch這dzi. Dodaj do nich pokrojonego banana, 造磬 miodu. Ca這嗆 zalej mlekiem o niskiej zawarto軼i t逝szczu. B造skawicznie staniesz na nogi!

Dlaczego to jest dobre?

Czarne jagody (nie jakie tam ameryka雟kie) maj najwi璚ej antyoksydant闚, czyli stanowi zbawienie dla os豉bionego gor帷em organizmu. Kochaj nasze serca, chroni uk豉d pokarmowy, pomagaj ekspresowo usun望 wszelkie toksyny z organizmu.

Banan to owoc bardzo po篡wny. Sporo w nim cukru, naturalnego paliwa dla m霩gu, kt鏎y b造skawicznie si wch豉nia i wraz z krwi trafia do wszelkich kom鏎ek organizmu. Poprawia te nastr鎩, gdy zawiera tryptofan, aminokwas przekszta販any przez organizm w serotonin, zwan hormonem szcz窷cia.

Mi鏚 nie do嗆, 瞠 jeszcze przyspieszy proces regeneracji, to jeszcze wspomo瞠 uk豉d odporno軼i. Ten bywa nadwyr篹ony nie tylko jesieni i zim. Skoki temperatur, zimna woda w jeziorze, obfito嗆 mikrob闚 w jedzeniu - latem te bywamy nara瞠ni na infekcje.

Czytaj tak瞠:

Liderzy zatru pokarmowych - tych da lepiej unika

Moc miodu

Serotonina - po co nam ona?

Sok marchwiowy to znakomite 廝鏚這 przeciwutleniaczy i witaminy A Sok marchwiowy to znakomite 廝鏚這 przeciwutleniaczy i witaminy A Shutterstock

Obud si z marchewk i ananasem

Klasyczny sok z marchwi, chocia jest niew徠pliwym 廝鏚貫m m這do軼i i energii, dla wielu os鏏 jest po prostu zbyt md造. Zarazem sam korze te jest niezwykle warto軼iowy, cho熲y ze wzgl璠u na zawarto嗆 b這nnika, a nie skorzystamy z niego stawiaj帷 na sam sok.

Nie tylko w upalne dni, proponujemy marchewk zmiksowa. Najlepiej z ananasem (ewentualnie jego sokiem, by nap鎩 nie by zbyt g瘰ty), selerem (korzeniowym, b康 naciowym) i kie趾ami pszenicy. Taki nap鎩 pobudzi nasz m霩g do pracy, wyostrzy pami耩 i apetyt na 篡cie, a tak瞠 poprawi urod. Jest smaczny, chocia optymalne proporcje sk豉dnik闚 najlepiej dobiera metod pr鏏 i b喚d闚.

Lubisz koktajle bardziej s這dkie, dodaj wi璚ej ananasa. O ostrzejszym smaku? Prze豉m go selerem naciowym. Kieruj si w豉snym gustem, bo proporcje nie s a tak istotne. Naturalnego zdrowia nie przedawkujesz.

Dlaczego to jest dobre?

Ananas nieprzypadkowo zosta doceniony przez producent闚 suplement闚 diety. My jednak postawmy na natur. Dzi瘯i zawarto軼i enzymu bromelainy ten owoc u豉twia nam przyswajanie bia貫k (i chroni szczup陰 sylwetk), ale i rozlu幡ia napi皻e mi窷nie. Zatem, je郵i masz za sob ci篹k noc, a praca czeka, zacznij dzie takim koktajlem. B璠zie 豉twiej. Moc soli mineralnych i witamin z grupy B w sk豉dnikach naszej mieszanki pobudzi szare kom鏎ki do efektywnego wysi趾u.

Marchewka, z pomoc potasu i witaminy A oraz cennych barwnik闚, zapewni tak瞠 twojej sk鏎ze j璠rno嗆, g豉dko嗆 i 豉dny kolor. A czy dobry wygl康 nie dodaje nam energii?

Wa積ym dodatkiem w tym koktajlu jest lecytyna. Prawdziwe 廝鏚這 m這do軼i, wspomagaj帷e sprawno嗆 fizyczn, pami耩 i koncentracj. Nie tak 豉two pozyska j z natury: znajdziesz j jednak w orzechach, siemieniu lnianym i w豉郾ie pszenicznych kie趾ach.

Czytaj tak瞠:

Du穎 minera堯w, ma這 kalorii - zalety marchewki

Witaminy z grupy B

Orzechowy raj

Zielone koktajle niekoniecznie s mi貫 dla oka, ale z pewno軼i wyj徠kowo zdrowe Zielone koktajle niekoniecznie s mi貫 dla oka, ale z pewno軼i wyj徠kowo zdrowe Shuttestock

Relaksuj si na zielono

Trudno znale潭 modny klub, kt鏎y nie serwuje zielonych drink闚. I dobrze, szczeg鏊nie, gdy kolor zawdzi璚zaj naturze. Nie polecamy jednak wi璚ej ni jednej porcji alkoholu w gor帷e dni, je郵i chcecie wr鏂i do domu na w豉snych nogach. Proponujemy natomiast bezalkoholowy zielony koktajl z kapusty w這skiej, pietruszki, selera naciowego i broku堯w. Za du穎 tej zieleni? Dla poprawy smaku mo積a doda marchew i pomidorki koktajlowe, zw豉szcza, 瞠 podkr璚 i walory zdrowotne napoju.

疾by koktajl nie by zbyt g瘰ty, a kawa趾i warzyw nie wchodzi造 w z瑿y, li軼ie kapusty, seler, pietruszk i marchewk radzimy przepu軼i przez sokowir闚k. Reszt zmiksowa, ewentualnie pomidory wykorzysta do ozdoby drinka, ale potem, oczywi軼ie, zje嗆.

Dlaczego to jest dobre?

Wszystkie zielone warzywa maj znakomity wp造w na prac w徠roby, jelit, nawet na uk豉d oddechowy. S naturalnymi lekami na stres, g堯wnie dzi瘯i zawarto軼i witamin z grupy B. W stresowych sytuacjach szczeg鏊nie szybko tracimy jedn z nich, kwas pantotenowy, zatem uzupe軟ienie niedoboru solidnym koktajlem pozwoli unikn望 znu瞠nia i os豉bienia.

Podenerwowani szybko trac tak瞠 magnez, a jego odpowiednia ilo嗆 jest niezb璠na do zachowania wigoru i dobrego nastroju. Pietruszka i kapusta pomog uzupe軟i jego poziom. R闚nie wa積y jest potas (przeciwstresowy przyjaciel serca), kt鏎y zawieraj pomidory i seler. Tw鎩 uk豉d kr捫enia dostanie te wsparcie dzi瘯i likopenowi z pomidor闚. Wprawdzie naj豉twiej go przyswoi, gdy pochodzi z warzyw podgrzanych, jednak i z surowych jest nie do pogardzenia.

Czytaj tak瞠:

Graj w zielone: najzdrowsza moda

Owoce i warzywa - kolor ma znaczenie!

Likopen i inne eliksiry m這do軼i

W korzeniu si豉

Wi璚ej o: