Witamina C: źródło młodości i energii

Eliza Dolecka, Julia Karasiewicz
02.10.2016 11:40
Wierzysz, że witamina C głównie wspomaga odporność, a jej najlepszym źródłem są cytrusy? Mało o niej wiesz!

Kwas askorbinowy, znany bardziej jako witamina C, bierze udział w produkcji kolagenu, więc wspiera twoje kości, ścięgna i chrząstki.

Poprawia elastyczność skóry i przeciwdziała jej przedwczesnemu starzeniu. Zwalcza wolne rodniki i zapobiega powstawaniu nowotworów.

Usprawnia przepływ informacji między komórkami nerwowymi... Zapotrzebowanie na witaminę C rośnie wraz z wiekiem. Dziecku wystarcza ok. 40 mg na dobę. Osoba dorosła potrzebuje już codziennie ok. 100 mg kwasu askorbinowego. Palisz papierosy? Potrzebujesz nawet 200 mg.

Czy oznacza to, że kwasem askorbinowym można faszerować się bezkarnie, bo jak mówi ludowa 'mądrość': 'nadmiar wysikasz'? Niestety, mogą ucierpieć nerki.

Witaminę C najlepiej zapewnić w formie naturalnej - wówczas nie zaszkodzi. Najlepsze źródła to cytrusy? Dzika róża, papryka czy czarne porzeczki biją je na głowę zawartością witaminy.

A jak objawia się niedobór? Podpowie ci Kłapouchy i pewien kaczor. Zobacz także, w jakich warzywach szukać kwasu askorbinowego.

Dla tych, co wolą czytać: wszystko o witaminie C

Dołącz do Zdrowia na Facebooku!
Więcej o: