Czekolada: znakomite źródło magnezu? Znamy co najmniej 5 lepszych, zdrowszych źródeł

Eliza Dolecka, Paola Kadyszewska
17.10.2016 00:46
Magnez jest makroelementem, bez którego nie da się żyć. Codzienny stres wypłukuje go z naszego organizmu. Skąd go brać, żeby szybko uzupełnić niedobory? Wystarczy garść pestek słonecznika, dyni, migdałów... Poznaj najlepsze źródła magnezu, by cieszyć się lepszym nastrojem, poprawić koncentrację i pamięć, uniknąć kłopotów ze snem czy krążeniem... Niedobory tego pierwiastka odbijają się na zdrowiu niemal całego organizmu, uniemożliwiają prawidłowe przyswajanie składników odżywczych i pracę ponad 300 enzymów. Zadbaj o siebie. Dowiedz się, ile magnezu codziennie potrzebujesz, dlaczego i skąd go brać.
Dla tych, co wolą czytać pełne opracowanie o magnezie, w tym tabela z zawartością produktów

Dołącz do Zdrowia na Facebooku
Komentarze (7)
Zaloguj się
  • centralny60

    Oceniono 45 razy 41

    Typowy i irytujący błąd, który popełniają dietetycy - koncentrują się na tym ile czego ma ten czy innym składnik. Dietetycy myślą sobie, że jak człowiek wrzuci coś w siebie to, czary-mary, organizm sobie wyssie wszystko co mu niezbędne a resztę odrzuci. Ot tak po prostu. Podobnie jak ludożercy utrzymywali, że zjedzenie wroga powoduje przyswojenie sobie jego siły i sprytu.

    Niestety, sprawa jest skomplikowana. Oczywiste jest, że składniki pożywienia występują w żywności w postaci różnego rodzaju związków chemicznych, z których jedne są trawione (rozkładane i przyswajane) lepiej a inne gorzej (lub wcale).

    W związku z tym ważne jest ile tego magnezu jest dostępne w postaci przyswajalnej dla organizmu. Wymienione na filmiku produkty zawierają kwas fitynowy, który chelatuje takie pierwiastki jak magnez co bardzo silnie obniża ich przyswajalność. Oczywiście są sposoby aby się tego kwasu pozbyć (np. aktywując enzym fitazę przez odpowiednie przygotowanie potrawy) ale o tym w "artykule" nie ma ani słowa. Przyswajanie zależy m.in. od osobnika i jego flory jelitowej, pory dnia, sposobu przygotowania potrawy i kombinacji z innymi składnikami potraw. O tym też ani słowa.

    To bardzo rozwojowy temat. Jedzenie a odżywianie się to nie to samo.

  • misio1942

    Oceniono 14 razy 10

    Jacy wy jesteście naiwni - łacznie z tymi mądrymi dietetykami i nie ubliżając niedouczonymi lekarzami. Magnez był w produktach spożywczych i może jeszcze jest u kogoś na działce. Uprawa zmieniła sie bardzo. Wszyscy pędzą ażeby wyprodukować jak najtaniej i najwięcej a rośliny nie mają skąd brać tych minerałów ( nie tylko magnezu). Przemysłowe uprawianie sprawiło, że ziemia jest wyjałowiona i co mądrzejsi robią wam wodę w mózgu bo chcą sprzedać produkt!

  • mctagar

    Oceniono 20 razy 8

    A gdzie Chela-Mag B6 ;)

  • krzywo81

    Oceniono 4 razy 4

    Nie wierzę, że istnieje lepsze niż czekolada źródło magnezu. Zdrowsze? Może (ale z dużym znakiem zapytania)

  • grazynka88

    Oceniono 8 razy 4

    Chela-Mag B6 jako lek reklamowany w telewizji, czy radiu jest dwa razy droższy niż niemal takie same suplementy bez takowej reklamy :) Radzę udać się do farmaceuty i zapytać o tańszy środek o tym samym działaniu i składzie (potas, magnez) + witaminy z grupy B

  • do100jnik

    0

    ee tam, jakby redaktor psłuchał tokfm, to by wiedział, że najlepszy jest magmag, magpermen czy inny suplement diety

  • aprox99

    Oceniono 9 razy -1

    Magnez ALMG fajny stop na Alufelgi

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX