Potrawy wigilijne zdrowe i dietetyczne? Lepiej to zobacz!

17.12.2015 09:51
Chociaż wigilijny stół ugina się od obfitości jedzenia, zasadniczo uważamy, że te tradycyjnie postne dania są dietetyczne, zdrowe i nie tuczą. Rzecz nie tylko w tym, że jemy dużo. Istotne, jak przyrządzamy nasze potrawy. Nie dość, że przez niewłaściwe dodatki kalorie dosłownie szybują w górę, to potem jeszcze pyszną kolację trzeba odchorować.

Panierki, smażenie w głębokim tłuszczu, a nawet brak odpowiednich przypraw, sprawiają, że po światecznym posiłku coś nam leży na wątrobie.

Wiesz, że czysty barszcz, znakomite źródło przeciwzapalnej, odmładzającej betaniny, w szklance zawiera tylko 45 kcal, ale już w talerzu z uszkami kaloryczna strzałka szybuje do 250 kcal? Lubisz karpia na parze? Niewiele osób lubi i zapewne nie przekona ich wiedza, że taki ma zdecydowanie mniej kalorii od obtoczonego w mące i usmażonego na oleju... Zwłaszcza, że obie wersje dostarczą dobrego białka i zdrowych tłuszczów.

A śledzie lub kapusta z grochem? Zdrowe czy nie? Analizujemy składniki potraw wigilijnych, liczymy kalorie, sprawdzamy walory zdrowotne. Podpowiadamy też, jakie zioła warto dodać do kapusty, by potem nie bolał nas brzuch.

Dla tych, co wolą czytać, poszerzona wersja artykułowa

Dołącz do Zdrowia na Facebooku!
Więcej o: