Ruch to zdrowie

red.
09.08.2007 , aktualizacja: 29.07.2003 18:15
A A A Drukuj
Aktywność fizyczna to nie tylko piękna sylwetka, ale i dobre samopoczucie.

Aktywność fizyczna to nie tylko piękna sylwetka, ale i dobre samopoczucie.

Aktywność wymaga ruchu ciała. Umiarkowana aktywność fizyczna to każda czynność, która pochłania tyle energii co chód o dystansie 3 km w ciągu 30 minut. Staraj się przeznaczyć na umiarkowany wysiłek fizyczny 30 minut (dorośli) lub 60 minut (dzieci) przez większość dni w tygodniu, najlepiej codziennie. Te 30 minut to absolutne minimum. Pamiętaj jednak że im więcej czasu poświęcasz na ruch tym lepszy wynik osiągniesz
Dzieci

Dzieci i nastolatki korzystają z aktywności fizycznej na wiele sposobów. Potrzebują przynajmniej 60 minut ruchu dziennie.

Rodzice mogą im pomóc w następujący sposób:

Dając dobry przykład i organizując rodzinne przedsięwzięcia sportowe, oraz towarzysząc dzieciom w zajęciach fizycznych.

Zachęcając dzieci do aktywności fizycznej w domu, szkole i z przyjaciółmi, do skakania na skakance, grę w berka, jazdę na rowerze itd.

Ograniczając oglądanie telewizji, gry komputerowe i inne nieaktywne formy zabaw proponując w zamian zabawy z aktywnością fizyczną.

Przykłady aktywności fizycznej dla dzieci i nastolatków

Przynajmniej 60 minut dziennie:

Bądź spontanicznie aktywny (chodź, skacz, biegaj)

Bierz udział w zajęciach ruchowych podczas zajęć szkolnych

Bierz udział w zajęciach fizycznych po lekcjach

Graj w berka

Skacz na skakance

Jeździj na rowerze

Baw się aktywnie podczas przerw szkolnych

Jeździj na wrotkach lub rolkach

Tańcz

Dorośli

Przez przynajmniej 30 minut przez większość dni w tygodniu, a najlepiej codziennie, wykonuj co najmniej jedną z czynności podanych poniżej. Spróbuj też znaleźć dodatkowe możliwości wśród swoich ulubionych zajęć.

Zobacz także
  • 2
  • 1