Miedź

Miedź to jeden z cenniejszych dla człowieka mikroelementów. Wpływa na pracę serca oraz reguluje ciśnienie krwi. Nieprawidłowe stężenie tego pierwiastka we krwi może prowadzić do poważnego uszkodzenia wątroby.
Dołącz do nas na Facebooku!

Podstawowe informacje

Miedź jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bierze udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek, w tworzeniu kości i kolagenu, w prawidłowym gojeniu ran, we wchłanianiu i transporcie żelaza, w metabolizmie kwasów tłuszczowych i w powstawaniu RNA (kwasu rybonukleinowego).

Zapotrzebowanie

Choć nie są stworzone normy dotyczące dziennego zapotrzebowania na miedź, uważa się, że dorośli powinni spożywać od 1,5 do 3mg dziennie.

Źródła:

  • Zboże

  • Orzeszki ziemne

  • Małże

  • Wątróbka

  • Płatki

  • Żółtka jaj

    Ważne informacje

    Jeżeli do gotowania czerwonej kapusty, buraków używasz miedzianego garnka, czerwony barwnik zawarty w tych warzywach (antycyjnek) zmieni zabarwienie potrawy na kolor niebieskawy.



    Czytaj także:

    Koktajl witaminowy

    Antyoksydanty twoja tajna broń

    Moc witamin w szklance soku

    Potas

    Cynk

  • Więcej o: