Tiamina - B1

Tiamina, czyli witamina B1 jest niezbędna organizmowi do prawidłowego przeprowadzenia niektórych procesów oddechowych. Dodatkowo zmniejsza odczuwanie bólu oraz przyspiesza gojenie się ran.
Dołącz do nas na Facebooku!

Podstawowe informacje

Tiamina, czyli witamina B1 jest naturalnym składnikiem diety. W organizmie bierze udział między innymi w procesie spalenia cukrów, co zapewnia dostarczenie odpowiedniej ilości energii.

Dawki:

  • Dzieci - 0,7-1,2 mg dziennie.

  • Mężczyźni - 1,5 mg dziennie.

  • Kobiety - 1mg dziennie.

  • Kobiety w ciąży - 1,5 mg dziennie.

    Źródło:

  • Groch i fasola

  • Mleko

  • Wieprzowina oraz podroby

  • Pełnoziarniste pieczywo

  • Większość owoców

    Skutki niedoboru

    Niedobór witaminy B1 występuje głównie u osób nadużywających alkohol. Wśród objawów dominuje:

  • Uczucie osłabienia i zmęczenie, bezsenność, zaburzenia pamięci i depresja.

  • Brak apetytu, spadek wagi.

  • Bóle brzucha.

  • W skrajnych przypadkach może dochodzić do porażeń, zaburzeń widzenia i oczopląsu.

  • Przedawkowanie i działania uboczne.

    W przypadku przedawkowania witaminy B1 mogą wystąpić osłabienie, obrzęki, poty, nudności, zmęczenie, duszność, obrzęk krtani, a w skrajnych przypadkach może dojść do śmierci.

    Uwaga: Przestań przyjmować witaminę B1 i wezwij lekarza, jeśli wystąpią u Ciebie objawy reakcji alergicznej takie jak obrzęk gardła, warg, języka etc.

    Ważne informacje

  • Nigdy nie przyjmuj więcej witaminy niż zalecił Ci lekarz.

  • Zawsze popijaj witaminę pełną szklanką wody.

  • Przechowuj witaminę w chłodzie z dala od źródeł ciepła.



    Czytaj także:

    Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

    Mikroelementy bez których nie da się żyć

    Żelazo

    Saponiny

    Potas

  • Więcej o: