O co prosi twój kręgosłup? 11 podpowiedzi

Eliza Dolecka
29.04.2014 , aktualizacja: 29.04.2014 16:32
A A A Drukuj
Ludzkie "rusztowanie" to konstrukcja niemal doskonała. Chociaż lekka i sprężysta, umie utrzymać nas w pionie. Pozwala się poruszać i podnosić ciężary. Jest dość odporna na urazy. A jednak wywołane przez nią bóle pleców to już niemal problem społeczny. Kręgosłup może solidnie dokuczyć, jeśli na co dzień o niego nie dbamy. Jak uniknąć kłopotów?

Shutterstock

Dołącz do Zdrowia na Facebooku!

Twój materac powinien być sprężysty. Nie za miękki, byś się nie zapadał. I nie za twardy, bo wówczas cały kręgosłup nie może odpocząć. Zapomnij o zagięciach. Składane meble są akceptowalne jedynie od czasu do czasu. Porzuć dużą, miękką poduszkę.

Czytaj także:

Ból pleców - powiedz, gdzie dokładnie dokucza, a podpowiemy dlaczego

Zobacz także
  • 35
  • 21
Komentarze (7)
Zaloguj się
  • Oceniono 49 razy 33

    Gdy kręgosłup jest zdeformowany żadne G*no nie pomoże nawet to sponsorowane .

  • Oceniono 27 razy 17

    Strasznie odkrywczy artykuł. Ja mam lepszy temat. Co robić żeby się nie utopić? Podpowiedź: NIE PŁYWAĆ!!!

  • Oceniono 15 razy 15

    Jako osoba pracująca przy komputerze, miałem swojego czasu duży problem z plecami. Pomogło mi wyrzucenie poduszki (zamiast poduszki mam złożony koc pod głową) i spanie na plecach, do tego kupiłem nowe krzesło i zacząłem 3x w tygodniu robić te ćwiczenia www.youtube.com/watch?v=Hdi_tb9OKYc

    Ból praktycznie zniknął i w tej chwili mogę w 100% normalnie funkcjonować. O plecy trzeba dbać bo gdzieś czytałem, że za 20-30 lat problem z plecami będzie najpopularniejszą chorobą cywilizacyjną i lepiej już teraz coś robić zanim będzie naprawdę źle.

    _____
    Artur
    antyutopia.pl/

  • Oceniono 16 razy 12

    Niestety same banaly a ja mialam bole w okolicy lędźwi bo ...... przez lata nikt nie zauważył że jedną nogę mam krótszą o ok. 1 cm. Noszę teraz korek pod pieta tej krótszej nogi i kręgosłup jak za dawnych młodych lat (a rypał już bardzo mocno)

  • Oceniono 17 razy 11

    95% bólów krzyża które powstają zazwyczaj na tle chronicznego napięcia mięśnia czworobocznego lędźwi lub wielodzielnego kręgosłupa można zapobiec jednym prostym ćwiczeniem, byle wykonywanym systematycznie. Polega ono na skłonie do przodu w siadzie japońskim do podłogi (jak muzułmanie w modlitwie) przez 1-2 minuty. Robię to co rano, miałem problemy z plecami od czasów szkolnych a potem po sezonie snowboardowym bywało że w ogóle nie funkcjonowałem przez tydzień lub dwa. Od czasu gdy zalecił mi to pewien rosyjski lekarz nie mam żadnych problemów z krzyżem. Oczywiście nie dotyczy to poważnych przypadków ze zmianami lub uszkodzeniami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX