Gruźlica płuc

Od lipca leczę się na gruźlicę płuc. Przyjmuję Rifamazid. Jestem bardzo zaniepokojona ponieważ od ok. miesiąca mam bóle klatki piersiowej i rano odkasłuję gęstą plwocinę. Nie miałam tego nawet gdy byłam w szpitalu. Co się stało? zaznaczam, że leki przyjmuję uczciwie, nigdy nie pominęłam dawki, chodzę na kontrolę, gdy ostatnio podzieliłam się swoimi uwagami z lekarzem, powiedział, że to normalne. Ja jednak czuję, że nie, skąd ten ból, kaszel? Czy możliwe jest wznowienie choroby? To byłoby dla mnie straszne, już teraz bardzo źle się czuję po Rifamazidzie, mam mdłości bóle brzucha, wzdęcia, wypadają mi garściami włosy. Jak postępować?
Odpowiada lekarz Magdalena Zemlak:

Jeżeli od ostatniej wizyty czuje się Pani coraz gorzej, niepokoją Panią występujące objawy należy się ponownie zgłosić do lekarza, u którego się Pani leczy. Może doszło równocześnie do bakteryjnego zapalenia płuc.

Złe samopoczucie, bóle brzucha, wzdęcia po Rifamazidzie związane jest z występowaniem działań niepożądanych. Jednak należy wziąć pod uwagę to, że korzyści ze stosowanie tego leku są zazwyczaj wyższe aniżeli występujące działania niepożądane.



Więcej o: