Ciąża mimo stosowania spirali?

Mam 21 lat i problem. 9 dni temu kochałam sie z moim chłopakiem. Dziś powinnam dostać okres, a ten się nie pojawił. Boję się, że jestem w ciąży. Zamiast okresu pojawiło się pieczenie, serowaty śluz, swędzenie i lekkie bóle w podbrzuszu. Używam antykoncepcji: jest nią wkładka dopochwowa (spirala). Nie wiem, co o tym myśleć. Czy możliwe, by ten grudkowaty śluz opóźnił mój okres? Pomocy!
Odpowiada lekarz Łukasz Fus:

Jednodniowe opóźnienie miesiączki nie powinno być powodem do paniki. Jest Pani młodą kobietą, drobne "odchylenia" od obliczonej daty kolejnej miesiączki są jak najbardziej normalne w tym wieku. Często zdarza się tak przy dużym stresie, wysiłku fizycznym, zmianie diety lub ogólnie przyjętego stylu życia. Wkładka wewnątrzmaciczna jest jedną z najskuteczniejszych form antykoncepcji i ryzyko zajścia w ciążę jest naprawdę minimalne.

Jeżeli chodzi o Pani dolegliwości - serowate upławy, swędzenie i pobolewanie w podbrzuszu są typowymi objawami grzybicy pochwy. Żeby upewnić się do przyczyny i wybrać odpowiednie leczenie, musi Pani skorzystać z pomocy lekarza rodzinnego lub ginekologa.

Dodam jeszcze, że zakażenie grzybicze może oczywiście być przyczyną opóźniającego się okresu.

Zobacz wszystkie porady

Więcej o: