Zespół policystycznych jajników a łysienie

Mam poważny problem i nie wiem, co zrobić. Od lat cierpię na zespół policystycznych jajników. Od około 8 lat biorę Diane 35. Mam 25 lat i ważę 80 kg. Ostatnio moja choroba bardzo się nasiliła. Lekarze przepisali mi Metformin. Główny problem mam z włosami - wypadają mi garściami. Próbowałam już chyba wszystkich lekarstw. Jestem bezsilna patrząc, jak z dnia na dzień łysieję. Z całych sił staram się zrzucić wagę ale jest mi bardzo trudno. Czy zażywanie Metforminu oznacza, że teraz mam już insulinoodporność? Czy to znaczy że będę miała cukrzycę??? Bardzo się boję i nie wiem, co zrobić z tymi włosami. Proszę o pomoc, ponieważ jestem już załamana.
Odpowiada lekarz Ewa Witkowska:

Zespół policystycznych jajników (PCOS) jest chorobą o nie do końca jeszcze poznanej etiologii i dlatego bardzo trudną do leczenia. Poza tym, u poszczególnych chorych zespół ten może mieć zupełnie odmienny przebieg, dlatego leczenie musi być dobrane indywidualnie u każdej pacjentki.

Rzeczywiście u wielu pacjentek dochodzi do insulinooporności i cukrzycy. Stwierdzić to można wykonując odpowiednie badania - pomiar stężenia glukozy we krwi i doustny test obciążenia glukozą. Jednak nawet stwierdzenie insulinooporności nie oznacza, że dojdzie do rozwoju cukrzycy.

W leczeniu nadmiernego wypadania włosów stosuje się takie leki jak octan cyproteronu czy flutamid. Leki te dostępne są wyłącznie na receptę. Lekarz może je przepisać po przeprowadzeniu odpowiednich badań i stwierdzeniu wskazań do ich stosowania.

Zobacz wszystkie porady

Więcej o:
Komentarze (1)
Zespół policystycznych jajników a łysienie
Zaloguj się
  • Gość: Katrina

    0

    Na tego typu łysienie w moim przypadku sprawdził się Piloxidil. Stosowałam ten lek dwa razy dziennie, rano i wieczorem wcierając w skórę głowy. Najpierw zauważyłam, że włosy zaczęły mniej wypadać, lekko się wzmocniły, po czym zaczęły powoli odrastać. Niesamowite uczucie!:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX