Aerobik

Jak skutecznie zrzucić kilka kilogramów? Nie ma cudów - ruch i odpowiednia dieta to najlepsze sposoby na idealną sylwetkę
W poprawianiu własnego wyglądu i kształtowaniu sylwetki ważna jest przede wszystkim konsekwencja. Bez systematyczności nie da się osiągnąć wymarzonych rezultatów. Jeżeli ktoś naprawdę chce schudnąć, oprócz diety powinien dobrać sobie również odpowiedni zestaw ćwiczeń. Sama dieta polegająca na ograniczaniu jedzenia sprawia, że najpierw zmniejsza się masa mięśniowa, a dopiero potem tłuszcz. Później, kiedy dieta się kończy, mięśnie nie potrzebują już tyle energii co kiedyś, więc dodatkowe kalorie powodują przyrost tkanki tłuszczowej. Jeśli natomiast dietę łączy się z ćwiczeniami fizycznymi, mięśnie wzmacniają się, a właściwie ułożona i proporcjonalna dieta pomaga trwale zrzucić zbędne kilogramy.

Siłownie i kluby proponują wiele zajęć i różnorakich form ruchu, tak żeby w tej ofercie każdy znalazł coś dla siebie. Aerobik kojarzy się głównie z ćwiczeniami grupowymi wykonywanymi w rytm muzyki w siłowni, pod okiem doświadczonej instruktorki. Jednak istnieje jeszcze wiele innych, mniej znanych form aerobiku, takich jak: jogging (bieg), marsz, jazda na rowerze, skoki przez skakankę, pływanie, ćwiczenia w wodzie lub z elementami boksu oraz bieg na nartach. Często ćwiczy się z obciążeniem - najczęściej z tzw. hantlami, które świetnie wspomagają modelowanie sylwetki, lub z zającami, czyli ciężarkami na nogach.

Istotą takich ćwiczeń jest zachowanie rytmu i angażowanie dużych grup mięśni. Zajęcia aerobiku rozpoczynają się zwykle rozgrzewką i rozciąganiem poszczególnych partii mięśni, aby przygotować organizm do czekającego go wysiłku. Część ta trwa zwykle około dziesięciu minut. Przez następne pół godziny wykonuje się układy choreograficzne zaproponowane przez instruktora. Ostatnia część (ok. 15 minut) poświęcona jest na ćwiczenia wzmacniające najgłębsze partie mięśni oraz ćwiczenia rozciągające i rozluźniające. Aby trening przyniósł oczekiwane rezultaty, a zbędnych kilogramów rzeczywiście ubyło, trzeba trenować przynajmniej trzy razy w tygodniu przez trzy kwadranse - godzinę. Zauważalne efekty mogą pojawić się już po miesiącu, ale czasem może to nastąpić dopiero po trzech-czterech miesiącach ćwiczeń.

Więcej o: