Gimnastyka oczu

Przed oczyma pojawiają się plamy, zygzaki, a obraz staje się nieostry. O takie wrażenia nie jest trudno. Wystarczy kilka godzin spędzić przed ekranem komputera. Co wtedy zrobić?
Trzeba walczyć z napięciem, wykonując ćwiczenia relaksujące, które można robić np. w trakcie kilku minutowej przerwy w pracy, a nawet podczas jazdy autobusem. Ważne jest, by wykonywać je systematycznie, powtarzając kilkanaście razy dziennie. Wspaniale będzie, jeśli zajmą nam w ciągu dnia ponad pół godziny.



CODZIENNE ĆWICZENIA DLA ZMĘCZONYCH OCZU

1. Weź kilka głębszych oddechów, rozluźnij mięśnie karku, spójrz na kojącą zieleń w domu lub za oknem.

2. Łokcie oprzyj o stół. Dłońmi szczelnie zasłoń oczy i wyobraź sobie pogodne, dynamiczne obrazy, np. falujący łan zboża czy fruwające ptaki. Potem odsłoń oczy, chwilę wędruj wzrokiem po dowolnym tekście, a następnie szybko przenieś go z przedmiotu stojącego blisko (do pół metra) na przedmiot znajdujący się w oddali.

3. Zamknij oczy na parę sekund, a następnie trzepocz rzęsami tak jak motyl skrzydłami. Gdy oczy się już na wilżą, możesz przerwać to ćwiczenie.

4. Przyklej na ścianie, na wysokości oczu, dużą, czarną kropkę. Stań od niej w odległości ok. metra. Patrz na nią, głęboko oddychając. Gdy zauważysz, że kropka zaczyna się w środku rozjaśniać, a wokół niej zaczyna pojawiać się biała otoczka - przenieś wzrok na ścianę.

5. Zamknij oczy i wyobraź sobie przewróconą ósemkę. Teraz wódź wzrokiem po jej obwodzie. Ważne jest, by ćwiczenie rozpocząć od lewej dolnej części brzuszka i prowadzić wzrok do skrzyżowania linii, kierując go ku górnej części prawego brzuszka.





Ten i inne domowe sposoby leczenia znajdziesz w książce Rodzinny poradnik medyczny

Więcej o: