Jakie są objawy i skutki zażywania narkotyków - inhalantów, takich jak kleje czy rozpuszczalniki?

W klejach i innych silnie woniejących preparatach chemicznych znajdują się różne substancje zawierające m.in. toluen i aceton.
Objawami sięgania po inhalanty jest unoszący się wokół uzależnionego, nawet z jego oddechu, zapach rozpuszczalników, kichanie i kaszel, katar lub krwawienie z nosa, nudności, zapalenie spojówek, bełkotliwa mowa, anemia.

Wdychanie tych narkotyków prowadzi do uszkodzeń płuc, wątroby, mózgu. Zdarzają się nawet wypadki śmiertelne na skutek uduszenia lub zadławienia.

Jeżeli rodzice podejrzewają, że ich dziecko zażywa inhalanty, powinni zwrócić uwagę na obecność tubek klejów, smarów, torebek plastikowych z klejem, pojemników, chusteczek czy cuchnących szmat.

Dane tu przedstawione mają jedynie wartość informacyjną i nie mogą zastąpić indywidualnej porady lekarskiej.

Więcej o: