Nie musisz przytyć

Jedna trzecia osób, które przestają palić, nie tyje. Tyle samo przybiera na wadze, pozostałe zaś tracą zbędne kilogramy z powodu zalecanych w terapii odwykowej ćwiczeń oraz diety
Przytycie o kilka kilogramów jest mniej niekorzystne dla zdrowia niż skutki palenia. Trzeba byłoby przytyć 20 kg, aby zniweczyć korzystne skutki zdrowotne zerwania z nałogiem.

Aby być szczupłym, nie trzeba palić papierosów. Chcąc po zaprzestaniu palenia utrzymać czy nawet zmniejszyć swoją wagę, trzeba właściwie się odżywiać i zwiększyć swój wydatek energii.

Prawdziwym kluczem do zdrowia i dobrej sylwetki są właściwe odżywianie i aktywność fizyczna, nie zaś powrót do nałogu.

Jeśli przyrost wagi jest przyczyną Twojej obawy przed zerwaniem z nałogiem, powinnaś/powinieneś:

  • wraz z rzuceniem palenia zmienić sposób odżywiania się - patrz nowa piramida żywienia;

  • główne posiłki spożywać o stałych porach, jeść więcej na śniadanie i obiad niż na kolację;

  • nosić ze sobą niskokaloryczne jedzenie do podjadania (np. surowe warzywa i owoce);

  • przez pierwsze trzy miesiące starać się codziennie się ważyć i notować wagę;

    planować uważnie jadłospis, liczyć spożywane kalorie.

  • Czy opłaca się rzucić palenie?
    Więcej o: