Zanim kupisz wodę

Mineralna, niegazowa, gazowana a może źródlana? Większość z nas wybierając wodę nie zastanawia się skąd pochodzi, ani jakie witaminy i minerały w niej siedzą. Najczęściej sięgamy po tą, którą najlepiej zapamiętaliśmy z reklamy telewizyjnej czy prasowej. Jak zatem wybrać naprawdę zdrową wodę i nie dać nabić się w butelkę?
Przeczytaj dokładnie informację na etykiecie.

Najpierw sprawdź zawartość składników mineralnych. Najzdrowsze naturalne wody mineralne zawierają ich powyżej 1000 mg w litrze.

Korzystna dla zdrowia ilość magnezu to powyżej 50 mg w litrze.

Wapnia - powyżej 150 mg.

Siarczanów - powyżej 250 mg.

Wodorowęglanów - powyżej 600 mg w litrze. Dużo takiej wody powinni pić cierpiący na nadkwasotę.

Chorzy na nadciśnienie, cukrzycę albo na serce powinni wystrzegać się wody z dużą zawartością sodu (powyżej 200 mg). Sód zatrzymuje wodę w organizmie i podwyższa ciśnienie krwi.

Dla dzieci do 6. miesiąca życia najlepsza jest woda źródlana. Dzieci od 6. miesiąca życia mogą już pić naturalną wodę mineralną.

Wód leczniczych nie należy beztrosko pić bez kontroli lekarza. Mają bardzo dużo składników mineralnych , które można przedawkować.

Podczas upałów powinniśmy pić wodę z jak największą zawartością minerałów (powyżej 1000-1500 mg w litrze). Taka też woda jest najlepsza dla osób intensywnie uprawiających sport, kobiet w ciąży i matek karmiących.

Polacy bardzo polubili wody smakowe (np. o smaku truskawkowym czy owoców leśnych). Ale jeśli ktoś dba o linię, powinien ich unikać. Zamiast wartości odżywczych zwierają głównie cukier i konserwanty.



Dołącz do nas na Facebooku!

Więcej o: