Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

Na rynku dostępnych jest wiele kosmetyków oraz zabiegów wspomagających walkę z cellulitem, jednak bez odpowiedniego sposobu żywienia, na niewiele się one zdadzą. Co wprowadzić do diety, a czego unikać, by pokonać pomarańczową skórkę?
Cellulit, potocznie zwany "skórką pomarańczową", to problem praktycznie każdej kobiety po 25. roku życia. To nagromadzona tkanka tłuszczowa w adipocytach, czyli komórkach tłuszczowych.

Skąd się bierze cellulit?

Przyczyn cellulitu jest wiele - od podłoża hormonalnego, przez kumulowanie się produktów metabolizmu w komórkach tłuszczowych aż po zaburzenia mikrokrążenia, które sprzyjają gromadzeniu się substancji toksycznych w organizmie. Powodem są między innymi ciąża, stres, palenie papierosów, spożywanie alkoholu, brak wysiłku fizycznego jak również niewłaściwa dieta.

Otyłość i cellulit to dwa problemy, które często ze sobą współistnieją. Nie oznacza to jednak, że osoby szczupłe nie mają pomarańczowej skórki.

Dieta na cellulit - tym żywi się pomarańczowa skórka

Dieta sprzyjająca powstawaniu cellulitu z jednej strony jest bogata w węglowodany proste i tłuszcze nasycone, które powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Z drugiej strony w sól oraz żywność wysokoprzetworzoną, które to m.in. zatrzymują wodę w organizmie i są powodem powstawania obrzęków. Jednym słowem spożywając białe pieczywo, słodycze, ciasta, produkty typu fast-food, napoje gazowane narażamy się nie tylko na nadwagę, ale również na nierównomierne kumulowanie się tłuszczu.

Antyoksydanty - zabójcza broń!

W celu zmniejszenia przepuszczalności naczyń krwionośnych i poprawienia krążenia krwi należy włączyć do jadłospisu produkty będące źródłem antyoksydantów (witaminy C, E, beta- karotenu, selenu, cynku, miedzi i polifenoli). Należą do nich przede wszystkim oleje roślinne, pełne zboża, owoce, warzywa, zioła, herbata (zwłaszcza zielona) i inne produkty roślinne.

Sięgaj po produkty likwidujące obrzęki i usuwające nadmiar wody

Dieta antycellulitowa powinna być bogata w produkty przyspieszające przemianę materii, wspomagające usunąć toksyny oraz nadmiar wody z organizmu.

Warzywa i owoce takie jak pomidory, orzechy, warzywa strączkowe, ziemniaki, banany oraz porzeczki są źródłem nie tylko antyoksydantów, zawierają również potas, który ma działanie przeciwobrzękowe. Niektóre z nich są także moczopędne (natka pietruszki, arbuz, melon, świeże ogórki, cebula, cykoria, truskawki),dzięki czemu pomagają usunąć nadmiar wody z organizmu.

Błonnik - dodatkowe wsparcie

Zarówno warzywa, owoce jak i produkty zbożowe są głównym źródłem błonnika pokarmowego w diecie. Błonnik rozpuszczalny w wodzie ma za zadanie spowalniać wchłanianie tłuszczu. Występuje w owocach cytrusowych, czarnych jagodach, jabłkach, brzoskwiniach oraz owocach suszonych. Funkcją błonnika nierozpuszczalnego w wodzie jest poprawa tempa przemiany materii.

Płyny - wypłuczą toksyny z komórek

Zwiększając spożycie błonnika pokarmowego w diecie musimy pamiętać o odpowiedniej ilości wypijanych codziennie płynów. Woda i zielona herbata wypłukują toksyny z komórek ciała. Zielona herbata dodatkowo przyspiesza przemianę materii, co zapobiega gromadzeniu się zbędnych metabolitów w komórkach tłuszczowych. Dlatego powinniśmy wypijać, co najmniej 1,5 do 2 litrów płynów na dobę.

Kwasy tłuszczowe - niezawodny spalacz tłuszczu

Kolejnym elementem kuracji antycellulitowej są kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 oraz omega-9. Poprawiają one metabolizm, przyspieszając spalanie tkanki tłuszczowej a także, przeciwdziałają odkładaniu się tłuszczu w organizmie. Źródłem kwasów omega-3 są przede wszystkim ryby, zwłaszcza tłuste ryby morskie (makrela, łosoś, śledź), tran oraz olej roślinne (lniany, rzepakowy, sojowy). Kwasy tłuszczowe omega-6 możemy znaleźć w olejach roślinnych, pestkach słonecznika, dyni oraz w orzechach. Natomiast w kwasy tłuszczowe omega-9 bogate są oliwa z oliwek, oleje roślinne (rzepakowy, sojowy, słonecznikowy), awokado oraz nasiona słonecznika.

Zrób kompleksowy plan i działaj!

Dieta antycellulitowa powinna być trwała i wiązać się ze zmianą naszych nawyków żywieniowych. Tylko długotrwała kuracja połączona z aktywnością fizyczną oraz działaniem zabiegów kosmetycznych może przynieść pożądany efekt. Dzięki temu nie tylko unikniemy niechcianej skórki pomarańczowej, ale również nadwagi.

Autorką tekstu jest Aleksandra Kilen-Zasieczna, dietetyk, specjalista ds. żywienia człowieka, właścicielka Poradni Dietetycznej JeszFresh w Warszawie.

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do Zdrowia na Facebooku!

Więcej o:
Komentarze (14)
Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?
Zaloguj się
  • aniadymna123

    0

    3 miesiące temu postanowiłam rozpocząć walkę z cellulitem, niestety nie miałam czasu na ćwiczenia oraz pilnowanie diety to zamówiłam tabletki Cellinea, które o dziwo przyniosły wymagane przeze mnie efekty. Recenzje tych tabletek możecie przeczytać na zyciebezcellulitu.pl . Babeczka, która prowadzi tego bloga też stosowała te tabletki i też jej pomogły. Też wam życzę pozbycia się cellulitu, bo nie warto się z nim męczyć całe życie. Pozdrawiam was serdecznie. :)

  • aprox99

    Oceniono 1 raz -1

    Cellulitis ma każda kobieta,reszta to bajer

  • agata88888

    Oceniono 6 razy 2

    zgodzę się że sciema totalna... uprawiam sport od 6lat i sama jestem instruktorką fitnessu,odzywiam sie zdrowo od lat a cellulit i tak mam!!do tego w ciazy przy burzy hormonow dostalam cellulitu po kolana mimo codziennych cwiczen i zdrowiej diety... nie ma sie na to wplywu,a biedne kobiety wydaja mnostwo kasy na tabletki na cellulit czy kremy...glupota!!!!!!trzeba to zaakceptowac i tyle

  • apometer

    Oceniono 1 raz -1

    Moim zdaniem warto spróbować dietę dr Budwig - poprawia ogólne samopoczucie, wydolność i odporność - więcej informacji tutaj: zlotopolskie.pl/main/dieta-dr-budwig/zalozenia-diety Dieta ta opiera się na żywności nieprzetworzonej lub niskoprzetworzonej, dzięki czemu w miarę odpowiada naturalnej, pierwotnej diecie człowieka, która niewątpliwie odbiegała od tego co serwują współczesne koncerny z branży spożywczej

  • student_zebrak

    Oceniono 6 razy 0

    zmienic plec, widzial kto faceta z celulitem?
    unknown_error?

  • student_zebrak

    Oceniono 6 razy -2

    zmienic plec, widzial kto faceta z celulitem?

  • przyjacielzpluszu

    Oceniono 22 razy 14

    taaak...jedna dieta na odkawaszanie...druga na odtłuszczanie...trzecia na lepszą pamięć... czwarta antynowotworowa...a piąta na jelito drażliwe... jak tak je razem do kupy pozbierać, to wykluczają się wszystkie, jak tylko coś jest dobre na to, to złe na tamto. Wychodzi na to, że jesteśmy źle zaprogramowani, nie mamy szansy na zdrowe życie. Albo ambicja każe nam snuć plany życia po 70-80 lat, podczas gdy naturalnie byliśmy zaplanowani na 30-40, a potem zabawka się psuła i nie dała się naprawić. Jak to jest, że dzikie zwierzaki nie mają miażdżycy, cukrzycy, otyłości, cellulitu i chorób tarczycy? Żrą sobie jakąś trawę, czy gałęzie, czasem zjedzą młodszego rangą kolegę, jakąś mysz, czy antylopę razem z futrem - i jest ok. A człowiek? Takie toto wysublimowane, panieruje, przysmaża, doprawia ziółkami - i wiecznie chore. Chore na życie.

  • trollingstones

    Oceniono 5 razy -1

    Żeby nie zniknął razem z d.pą, bo zostanie taki ząbek czosnku jak na 4 zdjęciu od góry.

  • teresa104

    Oceniono 12 razy 0

    Mam lepszy sposób - należy w końcu sobie przypomnieć, że babskie siedzenie składa się z tłuszczu, a normalny tłuszcz tak właśnie wygląda, jak to, co widzisz teraz w dwóch lusterkach, Droga Czytelniczko.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX