Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

Na rynku dostępnych jest wiele kosmetyków oraz zabiegów wspomagających walkę z cellulitem, jednak bez odpowiedniego sposobu żywienia, na niewiele się one zdadzą. Co wprowadzić do diety, a czego unikać, by pokonać pomarańczową skórkę?
Cellulit, potocznie zwany "skórką pomarańczową", to problem praktycznie każdej kobiety po 25. roku życia. To nagromadzona tkanka tłuszczowa w adipocytach, czyli komórkach tłuszczowych.

Skąd się bierze cellulit?

Przyczyn cellulitu jest wiele - od podłoża hormonalnego, przez kumulowanie się produktów metabolizmu w komórkach tłuszczowych aż po zaburzenia mikrokrążenia, które sprzyjają gromadzeniu się substancji toksycznych w organizmie. Powodem są między innymi ciąża, stres, palenie papierosów, spożywanie alkoholu, brak wysiłku fizycznego jak również niewłaściwa dieta.

Otyłość i cellulit to dwa problemy, które często ze sobą współistnieją. Nie oznacza to jednak, że osoby szczupłe nie mają pomarańczowej skórki.

Dieta na cellulit - tym żywi się pomarańczowa skórka

Dieta sprzyjająca powstawaniu cellulitu z jednej strony jest bogata w węglowodany proste i tłuszcze nasycone, które powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Z drugiej strony w sól oraz żywność wysokoprzetworzoną, które to m.in. zatrzymują wodę w organizmie i są powodem powstawania obrzęków. Jednym słowem spożywając białe pieczywo, słodycze, ciasta, produkty typu fast-food, napoje gazowane narażamy się nie tylko na nadwagę, ale również na nierównomierne kumulowanie się tłuszczu.

Antyoksydanty - zabójcza broń!

W celu zmniejszenia przepuszczalności naczyń krwionośnych i poprawienia krążenia krwi należy włączyć do jadłospisu produkty będące źródłem antyoksydantów (witaminy C, E, beta- karotenu, selenu, cynku, miedzi i polifenoli). Należą do nich przede wszystkim oleje roślinne, pełne zboża, owoce, warzywa, zioła, herbata (zwłaszcza zielona) i inne produkty roślinne.

Sięgaj po produkty likwidujące obrzęki i usuwające nadmiar wody

Dieta antycellulitowa powinna być bogata w produkty przyspieszające przemianę materii, wspomagające usunąć toksyny oraz nadmiar wody z organizmu.

Warzywa i owoce takie jak pomidory, orzechy, warzywa strączkowe, ziemniaki, banany oraz porzeczki są źródłem nie tylko antyoksydantów, zawierają również potas, który ma działanie przeciwobrzękowe. Niektóre z nich są także moczopędne (natka pietruszki, arbuz, melon, świeże ogórki, cebula, cykoria, truskawki),dzięki czemu pomagają usunąć nadmiar wody z organizmu.

Błonnik - dodatkowe wsparcie

Zarówno warzywa, owoce jak i produkty zbożowe są głównym źródłem błonnika pokarmowego w diecie. Błonnik rozpuszczalny w wodzie ma za zadanie spowalniać wchłanianie tłuszczu. Występuje w owocach cytrusowych, czarnych jagodach, jabłkach, brzoskwiniach oraz owocach suszonych. Funkcją błonnika nierozpuszczalnego w wodzie jest poprawa tempa przemiany materii.

Płyny - wypłuczą toksyny z komórek

Zwiększając spożycie błonnika pokarmowego w diecie musimy pamiętać o odpowiedniej ilości wypijanych codziennie płynów. Woda i zielona herbata wypłukują toksyny z komórek ciała. Zielona herbata dodatkowo przyspiesza przemianę materii, co zapobiega gromadzeniu się zbędnych metabolitów w komórkach tłuszczowych. Dlatego powinniśmy wypijać, co najmniej 1,5 do 2 litrów płynów na dobę.

Kwasy tłuszczowe - niezawodny spalacz tłuszczu

Kolejnym elementem kuracji antycellulitowej są kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 oraz omega-9. Poprawiają one metabolizm, przyspieszając spalanie tkanki tłuszczowej a także, przeciwdziałają odkładaniu się tłuszczu w organizmie. Źródłem kwasów omega-3 są przede wszystkim ryby, zwłaszcza tłuste ryby morskie (makrela, łosoś, śledź), tran oraz olej roślinne (lniany, rzepakowy, sojowy). Kwasy tłuszczowe omega-6 możemy znaleźć w olejach roślinnych, pestkach słonecznika, dyni oraz w orzechach. Natomiast w kwasy tłuszczowe omega-9 bogate są oliwa z oliwek, oleje roślinne (rzepakowy, sojowy, słonecznikowy), awokado oraz nasiona słonecznika.

Zrób kompleksowy plan i działaj!

Dieta antycellulitowa powinna być trwała i wiązać się ze zmianą naszych nawyków żywieniowych. Tylko długotrwała kuracja połączona z aktywnością fizyczną oraz działaniem zabiegów kosmetycznych może przynieść pożądany efekt. Dzięki temu nie tylko unikniemy niechcianej skórki pomarańczowej, ale również nadwagi.

Autorką tekstu jest Aleksandra Kilen-Zasieczna, dietetyk, specjalista ds. żywienia człowieka, właścicielka Poradni Dietetycznej JeszFresh w Warszawie.

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do Zdrowia na Facebooku!

Więcej o:
Komentarze (14)
Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?
Zaloguj się
  • student_zebrak

    Oceniono 6 razy -2

    zmienic plec, widzial kto faceta z celulitem?

  • aprox99

    Oceniono 1 raz -1

    Cellulitis ma każda kobieta,reszta to bajer

  • apometer

    Oceniono 1 raz -1

    Moim zdaniem warto spróbować dietę dr Budwig - poprawia ogólne samopoczucie, wydolność i odporność - więcej informacji tutaj: zlotopolskie.pl/main/dieta-dr-budwig/zalozenia-diety Dieta ta opiera się na żywności nieprzetworzonej lub niskoprzetworzonej, dzięki czemu w miarę odpowiada naturalnej, pierwotnej diecie człowieka, która niewątpliwie odbiegała od tego co serwują współczesne koncerny z branży spożywczej

  • trollingstones

    Oceniono 5 razy -1

    Żeby nie zniknął razem z d.pą, bo zostanie taki ząbek czosnku jak na 4 zdjęciu od góry.

  • aniadymna123

    0

    3 miesiące temu postanowiłam rozpocząć walkę z cellulitem, niestety nie miałam czasu na ćwiczenia oraz pilnowanie diety to zamówiłam tabletki Cellinea, które o dziwo przyniosły wymagane przeze mnie efekty. Recenzje tych tabletek możecie przeczytać na zyciebezcellulitu.pl . Babeczka, która prowadzi tego bloga też stosowała te tabletki i też jej pomogły. Też wam życzę pozbycia się cellulitu, bo nie warto się z nim męczyć całe życie. Pozdrawiam was serdecznie. :)

  • student_zebrak

    Oceniono 6 razy 0

    zmienic plec, widzial kto faceta z celulitem?
    unknown_error?

  • teresa104

    Oceniono 12 razy 0

    Mam lepszy sposób - należy w końcu sobie przypomnieć, że babskie siedzenie składa się z tłuszczu, a normalny tłuszcz tak właśnie wygląda, jak to, co widzisz teraz w dwóch lusterkach, Droga Czytelniczko.

  • agata88888

    Oceniono 6 razy 2

    zgodzę się że sciema totalna... uprawiam sport od 6lat i sama jestem instruktorką fitnessu,odzywiam sie zdrowo od lat a cellulit i tak mam!!do tego w ciazy przy burzy hormonow dostalam cellulitu po kolana mimo codziennych cwiczen i zdrowiej diety... nie ma sie na to wplywu,a biedne kobiety wydaja mnostwo kasy na tabletki na cellulit czy kremy...glupota!!!!!!trzeba to zaakceptowac i tyle

  • felicjan.dulski

    Oceniono 25 razy 5

    Kompetna ściema. Tzw. celulit ( za komuny celulitis) jest cechą dziedziczną. Jedne panie pomarańczową skórkę mają, drugie nie, choćby żarły na potęgę i wyglądały jal hipopotamice (skóra napięta i gładka) . Chodzi o to, by wyciągnąć forsę od głupich c.p, bo za takie sterujący opinią publiczną mają kobiety. A te naprawdę głupie "feministki" siedzą cicho.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX