porady leki i metody leczenia

  • Zapalenie tarczycy a zaburzenia miesiączkowania

    Zapalenie tarczycy a zaburzenia miesiączkowania

    Mam 22 lata. Od jakiś 2 lat zażywałam tabletki antykoncepcyjne. Miesiąc temu dowiedziałam się, że mam zapalenie tarczycy i dostałam hormony stabilizujące Letrox 50 i odstawiłam antykoncepcje. Mam problem bo po miesiącu zażywania hormonów spóźnia mi się miesiączka od jakiś 7 dni? Czy może to być spowodowane właśnie tymi tabletami, czy może przeskoczenie z jednych hormonów na drugie? I czy to w ogóle możliwe?

  • Choroba Raynauda i temperatura kończyn

    Choroba Raynauda i temperatura kończyn

    Mam 32 lata, 10 lat temu zdiagnozowano u mnie chorobę Raynauda. Przez kilka lat leczyłam się Sadaminą, do czasu aż ją wycofano z produkcji. 2 lata temu chirurg naczyniowy stwierdził, że skoro nie mam żadnych zmian na kończynach, to nie ma konieczności zażywania przeze mnie jakichkolwiek leków na ch.R. Jednak od tego czasu powrócił i nasilił się inny problem - zbyt gorących i spuchniętych dłoni i stóp, ciągle spoconych oraz problem lejącego się potu z pleców. W lecie jestem ciągle słaba z tego gorąca i z tych popuchniętych kończyn, mam trudności ze wstawaniem rano i jestem ciągle senna. Tak naprawdę w ciągu całego roku może tylko 1 miesiąc jest okresem bez dużych problemów, a resztę roku ciągle męczę się z na zmiany białymi marznącymi kończynami (i nie tylko) oraz ze zbyt nagrzanymi i spuchniętymi. Choroba przeszkadza mi też w pracy zawodowej, bo często jestem zmuszona podawać innym osobom albo bardzo zimną, albo gorącą i ociekającą potem dłoń. Planuję dziecko i przeraża mnie myśl, że będę kiedyś moje maleństwo dotykać lodowatymi rękami, co niejednokrotnie różne dzieci sygnalizowały głośnym płaczem. Jaki lek pomoże mi z moimi zbyt reagującymi na zmiany temperaturę kończynami? Już nawet jestem w stanie przecierpieć te białe paluchy (one i tak po godzinie się ogrzeją). Ale jak zaradzić tym popuchniętym całymi ciepłymi dniami kończynami i słabością z tego powodu? W jaki sposób mogę załagodzić te bardzo nieprzyjemne objawy? Czy są jakieś leki na objaw spuchniętych i przegrzanych kończyn?

  • Czy leki zwiększają szanse na uzależnienie od alkoholu?

    Czy leki zwiększają szanse na uzależnienie od alkoholu?

    Spamilan i Zotral - zażywam te leki od dłuższego czasu, lekarz powiedział mi, że niewielka ilość alkoholu (1-2 piwa) są nieszkodliwe, ja mam jednak pytanie: czy te leki nie podnoszą stężenia alkoholu we krwi tzn. boję się niepotrzebnego zwiększenia tego stężenia w obawie przed szybszym uzależnieniem, nie piję dużo bo 2-3 razy w tygodniu po 1-2 piwa, i wiem że ta dawka nie spowoduje uzależnienia, jednak jak z tymi lekami?

  • Czy pooperacyjne jodowanie jodem promieniotwórczym niszczy komórki raka brodawkowatego?

    Czy pooperacyjne jodowanie jodem promieniotwórczym niszczy komórki raka brodawkowatego?

    Czy pooperacyjne jodowanie jodem promieniotwórczym niszczy komórki raka brodawkowatego w organizmie człowieka?

  • Problem z stawami szczęki

    Problem z stawami szczęki

    Od lutego tego roku mam problem z stawami szczęki. Zaczęło się od prawego, objawiało się to bólem ucha do tego dołączyły bóle karku, policzka, stawu, częściowy szczękościsk...słowem masakra nie mogłam o centymetr ruszyć głową. Potem w przeciągu 2 tygodni doszły obrzęk kolana lewego, łokcia prawego, palców 2 u stopy, bóle w kręgosłupie po nocnym śnie. Lekarz reumatolog stwierdził reaktywne zapalenie stawów. Obecnie jestem w trakcie leczenia. Jakiś miesiąc temu zaczął się ból lewego stawu żuchwy i ucha, dodam że prawy boli mnie teraz tylko podczas otwierania ust, za to lewy utrudnia mi życie Mam pytanie: czy te problemy ze stawami żuchwy mogą być związane z moim zapaleniem stawów? Za tydzień mam rezonans.

  • Wysokie ciśnienie w oczach a leki na refluks

    Wysokie ciśnienie w oczach a leki na refluks

    Przeczytałam gdzieś, że wiele leków, zwłaszcza stosowanych w chorobach żołądkowo-jelitowych, może nasilać jaskrę, gdyż powodują one wzrost ciśnienia wewnątrzgałkowego. Czy to prawda? Biorę takie leki od ponad miesiąca i w zeszłym tygodniu trafiłam do okulisty, ale wcale nie w związku z ciśnieniem, zaczerwienieniem czy też bólem. Po prostu pojawił mi się tzw. męt i chciałam się upewnić, że to nic groźnego. Byłam bardzo zdziwiona, gdy po badaniu okazało się, że mam wysokie ciśnienie w oczach (nie miałam żadnych objawów). Dostałam kropelki na zmniejszenie ciśnienia. W jednym się obniżyło do górnej wartości normalnego ciśnienia, a w drugim niestety nie także dostałam inne krople, które stosuję od wczoraj. Nadal biorę leki na zmniejszenie wydzielania kwasu przez żołądek. Jak się ma to ciśnienie do tych leków?

  • Wygięte kolano

    Wygięte kolano

    Podczas gry w piłkę wygięło mi się kolano do zewnątrz. Poczułem jak by mi kość wyskoczyła, lub coś się oderwało. Chodziłem jeszcze parę godzin lecz z bólem. Chirurg zbadał mnie wyginając kolano we wszystkie strony i stwierdził skręcenie pierwszego stopnia. Jednak na drugi dzień nie mogłem wyprostować ani zgiąć nogi. Poszedłem do ortopedy, a ten ściągnął mi krew z kolana i wsadził w gips. Boję się jednak, że jest to coś poważniejszego. Nie wiem co mi wyskakiwało z zewnętrznej strony kolana. Proszę o radę i pomoc co robić i czy gips nie szkodzi? Dziękuję

  • Alkohol a leki na przeziębienie

    Alkohol a leki na przeziębienie

    Mam 18 lat i ostatnio będąc przeziębiony (czwartek) zażyłem Theraflu, Rutinoscorbin oraz Paracetamol. Wygrzałem się i wieczorem w piątek poszedłem świętować znajomego urodziny. Wypiłem kilka kieliszków i czułem się normalnie. Następnego dnia jak nigdy czułem się potwornie , wymiotowałem , bolała mnie głowa oraz byłem czerwony na twarzy . Pomyślałem , że kac ale czułem się tak jakbym miał być chory. Wieczorem (sobota) wypiłem Teraflu a w niedziele rano Paracetamol. Po kilku godzinach na moim ciele pojawiła się wysypka. Pojechałem na pogotowie a tam powiedziano mi , że jest to reakcja alergiczna . Dostałem na to odpowiednie leki ale kolejnego dnia pojechałem do lekarza rodzinnego aby się upewnić czy to nie jest jakaś zakaźna choroba typu różyczka. Odpowiedź uzyskałem taką sama jak w szpitalu. Moje pytanie brzmi dlaczego tak się stało? Nigdy nie zachodziła na moim ciele reakcja uczuleniowa. Zdarzało mi się , że w taki sposób już się leczyłem. Dodam jeszcze, że dziś jest wtorek a z czerwonych kropeczek zrobiły się czerwone plamy, które swędzą.

  • Bradykardia zatokowa u dziecka

    Bradykardia zatokowa u dziecka

    U mojego 7-letniego syna stwierdzono 3 dni po urodzeniu bradykardie zatokową, a ok. 3 lat temu QT lungo (dlugi QT). Mieszkamy we Włoszech i to drugie schorzenie stwierdzono właśnie tutaj, a bradykardie w Polsce. Pytanie jest takie: czy długi QT i bradykardia zatokowa to jedna i ta sama choroba? Nie znam perfekcyjnie języka włoskiego, a musze to wiedzieć, gdyż syn ma zacząć brać leki na QTlungo od zaraz, a na ulotce dołączonej do leku przeciwwskazaniem jest bradykardia zatokowa. Bardzo proszę o poradę

  • Zmiany na nogach

    Zmiany na nogach

    Mam problem ze zmianami na nogach po zbadaniu histopatologicznym wynik: liszaj płaski. Leczę go długo. Metotreksat - lekarz mi to teraz przepisał, ale to chemia boję się go brać. Mam kłopoty z jelitami, żołądkiem. I nie wiem, czy zażywać ten lek czy nie?